Pages

23 December 2011

Anak Muda Kita Semakin Berani Dan Gagah

Aku dah malas nak melukis sesuatu yang cibai menggunakan menatang jadah mouse ni. Boleh kreng tangan. Aku ni memang ketinggalan zaman la. Sekarang ni sudah isu Adam Adli disegani, tapi aku baru dapat tahu pasal orang tua nak meludah-ludah. What da Dammit. Ludah pun boleh jadi isu, bendera pon boleh jadi isu. Politik memang suck la. Soalannya sekarang, tiada kisah pasal ludah dah, kisah pasal Adam Adli disegani adalah. Sekarang panglima tu yang duk kene balun. Apa cerita sekarang? Apa lagi sekarang? Apa perkembangannya sekarang.


Ya, mungkin sekarang namanya sudah berjaya menaiki tangga teratas orang paling berpengaruh di Maleis. Mungkin berjaya mengalahkan rekod jejaka-jejaka tampan Malaysia yang dikehendaki oleh para gadis. Mungkin mampu buat anak-anak gadis berteriak gedik ala-ala mintak pelempang selepas melihat video pengakuan paling berani dan macho.


Sekarang ni macam-macam boleh jadi. Berjaya buat lain daripada yang lain. Bermakna lain macam la jadinya. Sila enjoy berapa jejaka tuntutan anak gadis sekarang ni.

Sori gambar pecah.

Asalkan diorang tahu apa tujuan sebenar mereka hidup sudah, kita tak payah ikut campur kalau di dada masih ada seciput ilmu, grammar english pun tak lepas. Jadi persiapkan diri untuk menjadi yang terbaik dan lain dari yang lain. Jangan jadi macam beberapa kateegori manusia ni. Tak tau apa punca diorang nak famous. Mahu hidup senang barangkali. Mungkin. 

Contohnya ialah:


Namanya masih baru tetapi sudah berjaya melahirkan banyak single-single hasil ciplak lagu orang cuma lirik dia punya. Namanya Brayyan Schaesh. Seorang lelaki separa ganas separa lembut dan mengimpikan agar dirinya terus menerus menjadi pujaan ramai gadis. Dang! Comelah. Sampai bila cari publisiti murahan macam ini. Haram tak paham. Comelah lagi sekali, muka paras ada, pergilah cari syarikat-syarikat yang boleh bagi kau nafkah. Tapi masih nak cari glamour dalam facebook. Memang banyaklah pirana datang menjengah.Haha


Yang kedua contohnya pula ialah seorang lelaki yang manja, beridentitikan Lady Gaga dan berjaya menambat hati banyak peminatnya di Facebook. Tapi Serius #Faktab. Namanya Enddry milson Salleh. Memang salah ibubapanya terlahirkan dia di jaman ini. Pengaruh iluminiti yang kuat membuatkan dia lebih berani dan mengimpikan perubahan di dalam industri musik dan fesyen tanah air. Say la Fak kepadanya.

Dan itu adalah beberapa cemuh cemih yang terpaksa aku bongkarkan agar menjadi teladan pada peringkat Umur di Maleis. Bukan senang nak glamour dengan cepat. Contohi Adam Adli, macho, segak, berani, gagak dan bakal diludah pada suatu masa. Kalau panglima-panglima melaka ni berjaya. Haha #LOL. 


" Lepas ni taknak makan megi dah yep, awak tu dah famous !!! hehe "

Apa pandangan kalian pula?



1 comment:

Anonymous said...

aarrghh my eyes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...